Vodafone Türkiye’nin, Ekim-Aralık 2022 dönemini kapsayan 3. çeyrekte servis gelirleri 6,8 milyar TL olarak gerçekleşti.
Vodafone Türkiye, istikrarlı büyümesini 2022-23 mali yılının 3. çeyreğinde de sürdürdü. Ekim-Aralık 2022 dönemini kapsayan 3. çeyrekte şirketin servis gelirleri 6,8 milyar TL olarak gerçekleşti.
Mobil abone sayısı 24,6 milyon oldu
Operatörün bu dönemde mobil abone sayısı 24,6 milyona, M2M (Makinelerarası İletişim) dahil toplam mobil abone sayısı 27,9 milyona ulaştı. Faturalı abone sayısı ise toplam bazın yüzde 73,4’ünü oluşturdu ve 18 milyona ulaştı. Genişbant teknolojilerinde de hizmet kalitesini sürekli artıran Vodafone Türkiye’nin sabit genişbant abone sayısı 1,4 milyon olarak gerçekleşti.
‘Dijital müşteri’ sayısı 17,9 milyon oldu
Müşterilerine en iyi dijital deneyimi yaşatma hedefiyle faaliyetlerini sürdüren Vodafone’un, Yanımda ve Online Self Servis gibi dijital kanallarını kullanan aylık aktif müşteri sayısı 17,9 milyona ulaştı. Operatörün dijital kanallarını kullanan müşterilerin aylık toplam etkileşimi ise 324 milyon oldu.
Data kullanımında yüzde 29,8 artış
2022-23 mali yılının 3. çeyreğinde operatör müşterilerinin toplam mobil data kullanımı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 29,8 artışla bin 33 petabyte’a yükseldi.
Dijital servislerde büyüme devam etti
Operatör, bu dönemde dijital servis şirketi olma yolunda da önemli gelişme kaydetti. Şirketin Vodafone Yanımda mobil uygulaması üzerinden hayata geçirdiği Her Şey Yanımda online alışveriş platformunda Market Yanımda satışları dahil toplam satışlar 3,8 milyonu geçerken, platformun ziyaret edilme sayısı 150 milyona yaklaştı. Operatörün yeni nesil mobil finans çözümü Vodafone Pay’in ürünlerini kullanan toplam kullanıcı sayısı ise 4,3 milyona ulaştı. Şirketin bine yakın farklı işlem yapabilen kişisel dijital asistanı TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 6,1 milyona, aylık sohbet sayısı ise 21 milyona yükseldi.
Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, 2022-23 mali yılının 3. çeyrek performansını şöyle değerlendirdi:
“Şirket olarak, geleceğin dijital servislerde olduğuna inanıyoruz. Makroekonomik koşulların etkisiyle yüksek artış gösteren maliyetlerimize rağmen hedeflerimize paralel olarak büyümemizi sürdüreceğimize ve daha da güçlenerek yolumuza devam edeceğimize inanıyoruz. Ülkemizin ve sektörümüzün geleceğine duyduğumuz güvenle yatırımlarımıza devam edeceğiz.”