TÜRKİYE'DE INSTAGRAM'IN ERIŞİME KAPANMASI
Türkiye'de Instagram platformuna 2 Ağustos itibarıyla uygulanan erişim sınırlamasının e-ticaret hacmi üzerinde büyük etkileri olabileceği belirtiliyor. Bilgi Teknolojileri Kurumu (BTK)'nun kararının ardından, Instagram'ın ne zaman tekrar erişime açılacağı belirsizliğini koruyor.
GÜNLÜK E-TİCARET HACMİNE 1,9 MİLYAR LİRALIK ETKİ
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) yetkililerinden edinilen bilgilere göre, Türkiye'de sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen e-ticaret işlemleri toplam işlemlerin yüzde 10'unu oluşturuyor ve bu oranın günlük yaklaşık 1,9 milyar lira hacme tekabül ettiği ifade ediliyor. ETİD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Ekmekçi, influencer'ların platformlar için oluşturduğu trafiğin önemine dikkat çekerek, Instagram'ın erişime kapatılmasının bu hacmi önemli ölçüde etkileyebileceğini vurguladı.
INSTAGRAM EKONOMİSİNİN ÖNEMİ
Sektör temsilcileri, e-ticarette kullanılan tüm kanalların kritik olduğunu ve yıl sonu itibarıyla 3,4 trilyon liralık işlem hacmine ulaşma hedefinin herhangi bir engellemeyle sekteye uğramaması gerektiğini vurguluyorlar. Instagram gibi popüler bir platformun kapalı olması, Türkiye'de var olan iş modellerini ve yatırımları olumsuz etkileyebilecek potansiyelde olduğu belirtiliyor. Bu durum, hem e-ticaret sektörüne hem de bu platformlar üzerinde iş yürüten birey ve işletmelere zarar verebilir.