Van’da görev yapan basın mensuplarıyla buluşan İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Nurettin Aras, kentin eğitimdeki yeri ve yapılan çalışmalara ilişkin önemli bilgiler verdi.
Van’da görev yapan basın mensuplarıyla buluşan İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Nurettin Aras, kentin eğitimdeki yeri ve yapılan çalışmalara ilişkin önemli bilgiler verdi. İlk kez Van'da başlayan Etüt Van projesinin Milli Eğitim Bakanlığının mevzuatına girdiğini belirten Aras, bu projenin Türkiye'ye örnek olduğunu ifade etti.
Van İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Nurettin Aras, kentte faaliyet yürüten ulusal ve yerel basın mensuplarıyla kahvaltı programında bir araya geldi. İl genelinde eğitim açısından yürütülen çalışmalar ve projeler hakkında bilgi veren Aras, Etüt Van Projesinin Türkiye’ye örnek olduğunu söyledi.
Edremit Uygulama Oteli’nde gerçekleşen programda, eğitimdeki projelerin yanı sıra yaşanan sorunlar ele alındı. İpekyolu’nda okul sayısında bir sıkıntı yaşandığını belirten Nurettin Aras, diğer 12 ilçede yeterli seviyede olduklarını ve İpekyolu’nun da 3 yıl içerisinde bu eksikliğinin giderileceğini söyledi.
“VAN ŞU AN FİZİKİ VE İNSAN KAYNAĞI AÇISINDAN ÇOK YETERLİ BİR SEVİYEDE”
Çok güçlü bir potansiyele sahip olan Van’da eğitim kaynaklarına değinen Aras, “Van’ımız eğitim adına da çok daha fazla çalışmayı hak ediyor. Çünkü gerçekten Van’ın şu an sahip olduğu kaynaklar oldukça iyi. Birçok ilden çok daha fazla kaynağa sahip olduğunu biliyoruz. Çok genç bir nüfusumuz var, çok güçlü bir potansiyelimiz var. Bunu memleketin lehine, çocuklarımıza faydalı ve onların geleceğine doğru bir yön verecek şekilde eğitim potansiyelimizi, eğitim kaynaklarımızı, kullanmak, onlara aktarmak bizim birinci gayemiz. Bunu başarabileceğimize inanıyorum çünkü biz Van’a gönüllüyüz, sevdalıyız. Bu memleket bizim memleketimiz. Bu vazifeyi biz yapmazsak, bu derdi biz dert edinmezsek bir başkası gelip bu derdi dert edinmez. Yani bu bir realite, bu bir gerçek. Van adına biz bu konuda üzerimize düşeni yapacağız. Bizden öncekilerin bıraktığı yerden bir yerlere taşımaya çalışacağız. Biz zaman zaman kendimize haksızlık yapıyoruz. Yani kendi sahip olduğumuz potansiyeli bazen görmezden geliyoruz. Aslında baktığınız zaman Van şu an fiziki kaynakları açısından, insan kaynağı açısından çok yeterli bir seviyede. Merkez İpekyolu ilçemizde biraz yoğunluk yaşanıyor ama diğer ilçelerimize gittiğiniz zaman fiziki anlamda bir yeterlilik olduğunu görüyorsunuz. İpekyolu’nda okul ihtiyacımız devam ediyor. Yatırımlarımız ve bu konudaki çalışmalarımız devam ediyor. Allah nasip ederse önümüzdeki 2, en fazla 3 yıl içerisinde bu fiziki ihtiyacı tamamen gidermiş olacağız. Şu an devam eden çalışmalar, başlayacak olanlar ve elde etmeye çalıştığımız yatırımlarla birlikte çok büyük bir yatırım çalışması başlayacak” dedi.
“ETÜT VAN PROJESİ TÜRKİYE GENELİNE YAYILMIŞ OLDU”
Van’da yürütülen Etüt Van projesinin Türkiye’ye örnek olduğunu dile getiren Müdür Aras, “Geçen yıl itibariyle gerçekten çok büyük bir hamle yapılmış. Yani çok büyük ölçüde çalışmalar yapılmış. Özellikle sayın Valimizin Van’da göreve başladığı günden bugüne kadar geçen süreçte çok ciddi anlamda fiziki alt yapı, fiziki kapasite oluşturulmuş. 111 adet anaokulu yapıldı Van’a. Bu çok büyük bir olay Van için ve çok sayıda derslik üretildi. Çok sayıda okul inşaatımız devam ediyor. İpekyolu, Edremit ve Tuşba’da çok ciddi çalışmalar devam ediyor. İnşallah bunlar önümüzdeki yaz itibariyle tamamlanmış olacak ve bir sonraki eğitim-öğretim yılında faaliyete geçmiş olacak. Bu da bizim derslik anlamında sıkıntımızı büyük ölçüde giderecek. Çocuklarımızın, gençlerimizin akademik başarılarını arttırmaya yönelik malumuz Etüt Van projesi adı altında bir proje yürüyor. Geçen yıl Van’da başlayan bu proje bu yıl Milli Eğitim Bakanlığının mevzuatında yerini buldu. Yani daha önce bakanlığımızın başlattığı DYK kursları Van’da yürütülen Etüt Van projesi Türkiye geneline yayılmış oldu. Gerçekten güzel bir uygulama, kapsamlı ve sistemli bir şekilde yürüyor. Ve en önemlisi bu çalışmada maddi kaynağına sayın valimiz çok büyük ölçüde büyük bir katkı sağlıyor. En kaliteli kaynak kitaplarla öğrencilerimizin sınavlara hazırlanması için gereken bütün imkanlar seferber edilmiş durumda ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak 13 ilçemizde bu çalışma sistemli bir şekilde takip ediliyor. Eğitimde yaptığınız bir çalışmanın, attığınız bir tohumun meyvesini hemen alamıyorsunuz, bir süreç yaşanması gerekiyor. En az 3 yıl sonra bunun meyvelerini alabiliyorsunuz. Fakat bugün itibariyle geçen yıl başlayan bu çalışma daha ilk yılında çocuklarımızın akademik başarısında kendini göstermiş durumda. Çocukların yaptığı netlere baktığınız zaman daha ilk yılda karşılığını görüyoruz. Önümüzdeki süreçte çok daha ciddi başarıları gözümüzle göreceğiz” ifadelerini kullandı.
“2 BUÇUK MİLYON KİTAP DAĞITILDI”
İl Milli Eğitim Müdürü Nurettin Aras, sözlerini şöyle tamamladı:
“Çocuklarımızın kültürel gelişimleri de bizim için çok önemli. Bir kere çocuklarımızın kitap okumasını istiyoruz. Yani kitap okuyan çocuğun, kitap okuyan gençlerin akranlarına göre çok daha avantajlı, çok daha başarılı olduğunu artık bunu iddia etmeye gerek yok, bu bir gerçek. Çünkü bütün sınavlar, bütün uygulamalar çocuklarının, gençlerin yorum yapma, analiz yapma, sentez yapma yeteneğini ölçüyor. Yani çocuk okuduğunu anlayabiliyor mu? Yorumlayabiliyor mu? Sentezleyebiliyor mu, analiz edebiliyor mu? Bunu ölçen bir sınav alt yapısı söz konusu. Dolayısıyla okuyan bir öğrenci, kitap okuma alışkanlığı olan bir öğrenci bu maça üç sıfır galip başlıyor. Bu yüzden kitap okumayı çok önemsiyoruz ve bütün okullarımızda kitap okuma saati uyguluyoruz. İstisnasız bütün kurumlarda kitap okuma saatleri uygulanıyor ve biz bunu takip ediyoruz. Bu konuda özel okullarımız da dahil olmak üzere bütün okulların bu süreci ihmal etmemelerini istiyoruz ki bu alışkanlık çocuklarımız da davranış haline dönsün. Kitap okumak için çocuklarımıza kitap sunmamız lazım, kütüphane sunmamız lazım. Bu anlamda da Van’da gerçekten çok büyük bir çalışma yapılmış. Bütün okulların kütüphaneleri yenilenmiş, donatılmış ve kitaplarla doldurulmuş. Geçtiğimiz bir yıl içerisinde 2 buçuk milyona yakın kitap temin edilmiş okullarımıza. 2 buçuk milyon kitabı çocuklarla öğrencilerle buluşturmak gerçekten çok kolay değil.”